keskiviikko 31. tammikuuta 2018

Stressin stressi

Tulin tänään siihen tulokseen, että stressilläni on oma stressinsä. Kuinka päädyin tähän huimaan löydökseen?
Olen lukion jälkeen lähinnä tuhlannut energiaa etsiessäni sitä omaa alaa, jota haluaisin lähteä opiskelemaan. Eli kohdallani "lukio antaa 3 vuotta aikaa miettiä mitä haluaa tehdä", ei toiminut niinkuin oletin sen toimivan lukion aloittaessani. Kaiken sen haahuilun ja kokeilun jälkeen tajusin, että media-ala on se oma juttuni. Aloitin Varkaudessa koulun ja pääsin mahtavaan paikkaan työssäoppimaan, jossa suoritin yhteensä kahdeksan näyttöä noin alle kahteen kuukauteen.

Nyt suunnitelmissani on hakea useampaan eri kouluun opiskelemaan graafista suunnittelua. Ennakkotehtäviä on näin ollen paljon. Siis todella paljon. Tällä hetkellä työstän samanaikaisesti kahden eri koulun töitä ja töitä on yhteensä noin 15 kappaletta. Nämä pitäisi saada valmiiksi ennen helmikuun loppua, jolloin tulee kahden muun koulun ennakkotehtävät. Eli kiirettä pitää, sillä noin puolet on tällä hetkellä valmiina.
Mukaan mahtuu niin vesiväreillä lutraamista kuin kollaasin askartelua. Muutamat olen toteuttanut koneella, osoittaakseni hallitsevani useita eri tekniikoita. Hiilillä olen jotain koittanut tuhertaa, samoin kun tusseilla jotain saada paperille syntymään.
Ja tästä päästäänkin siihen stressin stressiin. Olen ihminen, joka hermoilee ja stressaa paljon, kuulemma monesti ihan turhaan. Näin monen välivuoden jälkeen, itselläni on kohtalaisen kovat paineet ja toki odotuksetkin, siitä jospa nyt olisi minun hetkeni saada koulupaikka. Stressi alkaa siis syntymään jo ajatuksestakin, mitä jos en saakkaan paikkaa. Miten jatkan sitten, kun olen nyt koulustakin valmistumassa? Mitä jos en saa Varkaudesta töitä? Mielessä liikkuu monta kysymystä, vaikken ole vielä edes hakenut kouluihin, saati postittanut ennakkotehtäviä.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

tie vie pohjoiseen

Monen monta vuotta olen halunnut lähteä käymään pohjoisessa suomessa. Tänä kesänä tälle haaveelle sattui vihdoin mahdollisuus ja Mikan kanss...